› 
 › 
Про особливості деформування водонасичених піщаних ґрунтів в основі ліній метрополітену мілкого закладання

17:53

Про особливості деформування водонасичених піщаних ґрунтів в основі ліній метрополітену мілкого закладання

Будівництво метрополітену мілкого закладання у водонасичених піщаних грунтах в м. Києві, як правило, здійснюється в несприятливих інженерно-геологічних умовах. Ці умови характеризуються наявністю в основі незв'язних грунтів, що схильні до розрідження під дією динамічних навантажень, високим положенням рівня ґрунтових вод. Тут при порівняно невеликому напруженому стані (дещо наближеного до природного) динамічні навантаження на піщану основу від потягу, що рухається, здатні викликати в ґрунтовій товщі значні нерівномірні деформації. Процесами деформації охоплена товща потужністю до 10 м. При цьому виявлено, що майже 85% загальної величини деформації реалізується в товщі основи до 5,0 м.

Деформації проявляються у вигляді віброущільнення та віброповзучості. У зв'язку з викладеним особливий інтерес в будівельній практиці метрополітену представляють питання розкриття явища розрідження водонасичених піщаних грунтів та заходи із запобіганню його в процесі експлуатації. Вивчення процесу деформування основи після певного терміну експлуатації показало, що процес віброущільнення ґрунту в основі майже зупинився і біля 90% величини осідань зумовлені розвитком віброповзучості. Цей процес відбувається, головним чином, під впливом виникнення порового тиску, спричиненого потягом, що рухається.

Можливість виникнення небезпечних для стійкості та міцності системи "основа-споруда" зон розрідження незв'язних водонасичених грунтів зумовлює необхідність застосування низки заходів щодо боротьби з таким явищем. Всі заходи, які використовуються в інженерній практиці з цією метою, умовно можна поділити на два види: а) запобігаючі можливості виникнення розрідження; б) зменшуючі шкідливі наслідки розрідження.

Автор: О.С Аксьом, асистент, Національний транспортний університет, Харків 2004
Просмотров: 1036 | Добавил: | Теги: деформації, стійкість, водонасичений грунт, метро | Рейтинг: 0.0/0

Поділися посиланням!

Залиште посилання про цю новину на своєму сайті або сторінці в соц.мережі. Популяризуючи сайт ДБНУ Ви підтримуєте його!

Посилання на цю сторінку:
на форум - BB-код:
на сайт - HTML-код:
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
ДБНУ