›
›
Основи методики навчального проектування архітектурних та містобудівних об’єктів
21:49 Основи методики навчального проектування архітектурних та містобудівних об’єктів | |
Методика архітектурного проектування не піддається детальній регламентації і багато в чому залежить від досвіду і глибини опанування творчого методом архітекторами. Але доцільно запам’ятати загальні положення цього методу: Передпроектний аналіз, який включає збір необхідних даних, варіантний пошук об’ємно-планувального рішення, оцінку варіантів і вибір найбільш оптимального. При цьому проводяться: 1) соціальні обстеження (демографії, структури та типів сімей, вимоги населення до житла й установ КПО – розробляється соціальна модель); 2) аналіз ландшафтно-кліматичних умов ( дані про температуру, кількість опадів, силу і напрямок пануючих вітрів та ін., ландшафтні умови ретельно вивчаються на основі топогеодезичної зйомки та натурного обстеження ділянки забудови; 3) вивчення містобудівних умов морфології – (грец. - форма забудови, транспортно-пішохідних зв’язків, умов зорового сприйняття об’єкта, що проектується); 4) оцінка можливостей будівельної бази (вибір матеріалів і конструкцій, технологій будівництва та ін; 5) узагальнення та аналіз вітчизняного і зарубіжного досвіду проектування і будівництва аналогічних об’єктів. (Обсяг реферату залежить від складності завдання на розроблення проекту і складається з текстової та графічної частин). Слід завжди пам’ятати, що кожний об’єкт повинен розроблятися комплексно, як елемент цілісного середовища. Основні методи проектування: 1) матриці ідей – варіантне проектування; 2) уживання в роль – уявити реальне функціонування об’єкта і намагатись найраціональніше організувати щоденне життя або працю соціальної групи у даному об’єкті; 3) аналогії – спираються на існуючий досвід, раніше розроблених аналогічних проектів. Даний метод не підходить при розробленні принципово нових рішень; 4) асоціації – варіант 1. Пристосування існуючого досвіду для розробляння об'єкта в інших містобудівних умовах. Варіант 2. Існуючий досвід видозмінюється не тільки за формою, але і за змістом; 5) “мозкового штурму” – в процесі інтенсивного колективного обговорення індивідуально запропонованих ідей визначається найкраща і найбільш ефективна. Використовується для конкурсних проектів або вирішення розв’язання дуже складних завдань. | |
| |
Обговорення Основи методики навчального проектування архітектурних та містобудівних об’єктів - 29 Листопада 2011, коментарі та відгуки: | |