› 
 › 
Основи методики навчального проектування архітектурних та містобудівних об’єктів

21:49

Основи методики навчального проектування архітектурних та містобудівних об’єктів

Методика архітектурного проектування не піддається детальній регламентації і багато в чому залежить від досвіду і глибини опанування творчого методом архітекторами.

Але доцільно запам’ятати загальні положення цього методу:

Передпроектний аналіз, який включає збір необхідних даних, варіантний пошук об’ємно-планувального рішення, оцінку варіантів і вибір найбільш оптимального. При цьому проводяться:
1) соціальні обстеження (демографії, структури та типів сімей, вимоги населення до житла й установ КПО – розробляється соціальна модель);
2) аналіз ландшафтно-кліматичних умов ( дані про температуру, кількість опадів, силу і напрямок пануючих вітрів та ін., ландшафтні умови ретельно вивчаються на основі топогеодезичної зйомки та натурного обстеження ділянки забудови;
3) вивчення містобудівних умов морфології – (грец. - форма забудови, транспортно-пішохідних зв’язків, умов зорового сприйняття об’єкта, що проектується);
4) оцінка можливостей будівельної бази (вибір матеріалів і конструкцій, технологій будівництва та ін;
5) узагальнення та аналіз вітчизняного і зарубіжного досвіду проектування і будівництва аналогічних об’єктів. (Обсяг реферату залежить від складності завдання на розроблення проекту і складається з текстової та графічної частин).

Слід завжди пам’ятати, що кожний об’єкт повинен розроблятися комплексно, як елемент цілісного середовища.

Основні методи проектування:
1) матриці ідей – варіантне проектування;
2) уживання в роль – уявити реальне функціонування об’єкта і намагатись найраціональніше організувати щоденне життя або працю соціальної групи у даному об’єкті;
3) аналогії – спираються на існуючий досвід, раніше розроблених аналогічних проектів. Даний метод не підходить при розробленні принципово нових рішень;
4) асоціації – варіант 1. Пристосування існуючого досвіду для розробляння об'єкта в інших містобудівних умовах. Варіант 2. Існуючий досвід видозмінюється не тільки за формою, але і за змістом;
5) “мозкового штурму” – в процесі інтенсивного колективного обговорення індивідуально запропонованих ідей визначається найкраща і найбільш ефективна. Використовується для конкурсних проектів або вирішення розв’язання дуже складних завдань.

Просмотров: 3490 | Добавил: | Теги: архітектура, ремонт, проектування | Рейтинг: 5.0/1

Обговорення Основи методики навчального проектування архітектурних та містобудівних об’єктів - 29 Листопада 2011, коментарі та відгуки: