Повторне використання фрезерованого асфальтобетону

ПОВТОРНЕ ВИКОРИСТАННЯ ФРЕЗЕРОВАНОГО АСФАЛЬТОБЕТОНУ
О.В. Говоруха, В.К. Жданюк

Останніми роками при ремонті асфальтобетонних покриттів широке застосування знаходить технологія холодного фрезерування, що дозволяє досягати якісно нового рівня виконання ремонту асфальтобетонних покриттів і повторно використовувати матеріал, який утворюється при фрезеруванні. Фрезерований асфальтобетонний дрібняк традиційно застосовується для укріплення узбіч, а також для влаштування нижніх шарів дорожнього одягу без використання в'яжучих.

Існує декілька напрямків технології холодної регенерації конструктивних шарів дорожнього одягу:
- подрібнення шарів дорожнього одягу безпосередньо на дорозі за допомогою спеціальних машин-ресайклерів при одночасному введенні у асфальтовий дрібняк, що утворюється, в'яжучого, їх перемішування, розподіл суміші і подальше ущільнення;
- холодне фрезерування старого покриття, транспортування асфальтового дрібняку на АБЗ, перемішування холодного дрібняку з в'яжучим у асфальтозмішувачі, транспортування суміші на будівельну ділянку, укладання її асфальтоукладачем і подальше ущільнення;
- холодне фрезерування старого асфальтобетонного покриття, транспортування асфальтового дрібняку на АБЗ і використання його як домішки до мінеральної частини при виробництві гарячих асфальтобетонних сумішей.

На кафедрі будівництва і експлуатації автомобільних доріг ХНАДУ проводяться дослідження з оптимізації технологічних режимів виготовлення, укладання та ущільнення сумішей на основі фрезерованого асфальтобетону, а також вивчається вплив різних видів в'яжучих (цемент, бітумна емульсія, цемент + бітумна емульсія) на процеси структуроутворення та властивості холодних бетонів на основі фрезерованого дрібняку.

Окрім вказаної сфери бітум також широко використовують для улаштування покриттів житлових та нежитлових будівель у вигляді таких матеріалів, як рубероид и битумная черепица.

Експериментальними дослідженнями встановлено, що зі збільшенням концентрації цементу у складі фрезерованого асфальтового дрібняку зростають показники границі міцності при стисканні. Проте, зі збільшенням вмісту емульсії ці показники зменшуються. При цьому бетони характеризуються достатньо високими показниками коефіцієнтів водостійкості. Результати досліджень показали, що збільшення ущільнюючого навантаження з 10 до 40 МПа призводить до зменшення показника водонасичення бетонів, росту їх показників середньої щільності, границі міцності при стисканні та коефіцієнтів
водостійкості.

Результати дослідження коефіцієнтів морозостійкості показали, що бетони з підвищеною кількістю бітумної емульсії характеризуються більшою стійкістю до змінного замерзання-відтавання. У бетонів на основі фрезерованого дрібняку та цементу спостерігається більш інтенсивне падіння Коефіцієнту морозостійкості протягом перших 10-15 циклів замерзання-відтавання, ніж у бетонів на комплексному в'яжучому.
Категория: Автодороги | Добавил: admin (2015-03-25)
Просмотров: 1222 | Теги: ДОСЛІДЖЕННЯ, бітум, покриття | Рейтинг: 4.0/1
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
ДБНУ